dissabte, 1 de maig del 2010

Un día amb els pirates i significació de cada part

Aquesta setmana ha sigut un poc improvisació, cosa que no està bé però ha sigut així, ja que hem hagut d'acabar e conte viatger i el regalet de la mare. Ara redactarem un dia d'aquesta setmana:

MATÍ
  • Sona el timbre i fan filera fora. Aquest és un espai de comunicació i forma de conéixer-se entre ells a banda de respectar el torn de cadascú, saber que hem de entrar en filera d'u en u.
  • Entrem, deixem el saquet a la cistella, ens llevem la jaqueta i ens posem el babi. Treballem l'ordre de cosas en el seu lloc i la seqüència temporal de cada cosa (1er, entrem, 2on saquet, 3er...) i la psicomotricitat de posar-llevar-botons.
  • Assemblea, tractem, la temporalitat (dies de la setmana, calendari, "1er coixí, després cantem, després, etc"...), clima i el temps, coordinació (de pegar i despegar coses, tatxar, etc), llenguatje, a l'hora de preguntar, respondre, cantar, contar coses del cap de setmana,etc, nombres, a l'hora de ver, cuánts hi ha al cole i a casa i el dia, ordre (arrepleguem coixins, torn de paraula...).Per tot això és una aprt important del dia.
  • Mentres tots van fent alguna fitxeta que permeta autonomia per part dels xiquets. La mestra va cridant per ajudar al conte i jo vaig preparant el racó per a pintar les floretes que seran el regal de la mare.
  • A les 10 fem filera (ordre, respectar companys) i anem a fer pipi i a rentar-nos les mans per esmorzar (rutines d'higiène). Esmorcem i cada dia toca una cosa (iogurt, entrepà o fruita).
  • Pati (joc lliure, sociabilitat, creativitat, psicomotricitat).
  • Entrem del pati, i tornem a fer rutines d'higiène (pipi, mans, i beure aigua). Tras acabar, comencem a ordrenar tot per a pintar ... juntem les taules i posem paper de periòdic, repartim els pinzells i ens posem a pintar les floretes de ouera (plàstica, coordinació i psicomotricitat).
Cadascú amb la seua flor, pintant al paper, al company, les taules, etc, menys a la flor. Eixe va ser uns dels problemes, vam eixir tots blancs. Després, els que acababen feien una fitxa atrasada i la resta plastilina, cada taula, tenia una activitat i la mestra també anava cridant per ajudar al conte.

VESPRADA
  • Entrem, babi, assemblea (tot igual que pel matí, però ara tractem la vesprada i el dinnar). A les 3 i mitjafan alguna fitxa rapideta i anem a pixar, perquè a les 4 tenim una sorpresa. Aquesta setmana és la setmana del libre i totes les vesprades ve una mare a contar-nos contes. Avui li toca a la mama de Nuria, ¿Què ens contarà?
  • A les 4 ve la sorpresa i .... con que som la classe dels pirates... ha portat el llibre de Peter Pan, que conta amb molta gana i dedicació.Al finalitzar, ens diu que... Ha portat un regal!! Una carassa de pirata... 
  • Els xiquets emoionats comencen a pintar-la, se la posem i tracten de pegar-li sustos a tots, fins que eixim al pati una estona.
  • Al entrar ens rentem posem els babis i...
Fins demàaaaa!!!

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada